Otto e Mezzo ontevreden

Door
24 augustus 2014
Reacties (16)

Het testpanel van AD / de Dordtenaar bezocht vorige week het terras van Otto e Mezzo. Ze waren niet tevreden vanwege de slechte bediening en gaven de pizzeria een eindscore van 5.9. Otto e Mezzo niet blij. Zij plaatsten onderstaande reactie (inclusief uit de hand lopende discussie) op Facebook.

Otto e Mezzo:
Leuk artikel vandaag in het AD van Henny Helsemans. Hij is duidelijk ontevreden over Otto e Mezzo ondanks dat de pizza’s en pasta’s er goed uitzien ( we hebben helemaal geen pasta).
Zonder naam en toenaam te benoemen..het bezoek van dhr. Helsemans en tafelgenoot staat nog fris in het geheugen. Waar ik bedroeft van ben is hoe het mogelijk is dat een persoon wiens eigen opleidings-restaurant in 2011 tijdelijk zijn deuren moest sluiten vanwege slechte hygiëne, zomaar artikelen mag en kan publiceren in een krant als het AD. Deze man is notabene docent op het Zadkine.

Wij gaan lekker door met onze onderneming, we worden elke dag beter.

Leuk artikel? Deel het met anderen:
  • 078

    En toch hoor ik vaker over slechte service en het feit dat je niets te eten kan krijgen voordat de keuken open is. Olijven of een stokbroodje kan iedereen toch verzzrgen?

  • bedroeft

    Waar ik bedroeft van ben…
    Man man man
    En vooral niet inhoudelijk op de kritiek ingaan, heel dom. Had gewoon normaal weerwoord gegeven!

  • Kees

    Jammer dat meneer alleen maar kan jijbakken ipv de kritiek serieus te nmen. Ben er 1 keer geweest en weggelopen om een aantal van dezelfde redenen die in het artikel worden genoemd. Het begint met je personeel!!!!!

  • Boris

    Wat een geneuzel in deze discussie. De review rammelt aan alle kanten, er worden cijfers gegeven voor eten zonder dat er daadwerkelijk gegeten is! Daarnaast is deze onderneming pas net open, en succesvol, lekker zaniken en zeiken is tegenwoordig nog het enige dat we kunnen. Wees verdomme blij dat deze ondernemer zijn nek heeft uitgestoken om van deze uitgestorven plek weer een levendig stuk Dordrecht te maken waar we trots op kunnen zijn!

  • Dordtenaar

    Zelf werk ik al jaren in de horeca en weet als geen ander hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Vaak is er een goede reden voor dat er niets te eten te verkrijgen is voordat de keuken open gaat: alle tijd is nodig voor de voorbereidingen voor het diner. En dan kan je denken: het is toch maar een kleine handeling… Maar… als het hele terras vol zit en iedereen wil die dingen, wordt je toch continu gestagneerd in de voorbereidingen. Ik ben van mening dat het erger is om nee te moeten verkopen tijdens je diner( waar de zaak om draait), dan ervoor. Hopelijk heeft u nu meer begrip voor de horeca-ondernemers die gewoon een lijn trekken… Mijn eigen ervaring bij deze gelegenheid was in het geheel anders: vriendelijke bediening, heerlijke pizza’s, en waar ik erg verbaasd over was: hoe is het toch mogelijk dat dat allemaal uit dat piepkleine keukentje komt. Respect hiervoor.
    Bovendien vind ik het vreemd dat er nergens is aangegeven dat deze horecagelegenheid pas net begonnen is… Wat niet wegneemt dat de eigenaar best serieus met deze kritiek om mag gaan. Ik snap de verontwaardiging van de eigenaar wel, die zich het vuur uit de sloffen werkt…

  • Kees

    Het grote probleem bij veel horeca-ondernemers is de houding van: de klant is er voor mij en niet andersom.Een ondernemer die begrip vraagt van zijn klanten voor zijn problemen, gaat het echt niet redden. Als ik uit eten ga, wil ik als gast behandeld worden en daarvoor betalen en niet geconfronteerd worden met makkelijk op te lossen zaken. En nogmaals: investeer eens in kundig personeel ipv 16-jarige scholieren, die nog niet een het verschil tussen koffie en thee weten. Al dat geneuzel over waarom iets niet kan…

    • Boris

      Kees, wat heeft dat met deze onderneming te maken? Ik ben het met je eens dat er aan de horeca in Nederland een hoop kan worden verbeterd. Met name prijs kwaliteit is ver te zoeken, bij deze onderneming is de prijs kwaliteit volgens mij erg in orde.
      Over de houding en het gebrek aan begrip bij horecaondernemers in het algemeen weet ik te weinig, maar volgens mij zijn we allemaal mensen en is er niets mis mee om zowel begrip voor de klant als voor ondernemer te hebben. Ook belangrijk is de vrije keus, het is geen verplichting om ergens te eten toch? Iedereen heeft zo zn ideeen over prijs/kwaliteit/ bediening, wellicht is dat de reden waarom er een groeiend horeca aanbod is.
      Om meteen ongenoegen te spuwen in een medium als het AD, na een paar maandjes opening, vind ik ronduit triest, en helaas tekenend voor onze maatschappij. We zijn een laf volkje geworden, wat liever zonder hoor en wederhoor iemand aan de schandpaal nagelen, lekker makkelijk en veilig. Daar gaan we het in deze stad en dit land niet mee redden om in jouw woorden te spreken.

      • Kees

        Nou Boris, het verhaal was algemeen gesteld, maar gaat wel over die onderneming aan de Vismarkt. Als personeel niet in staat is om aan klanten te vragen of zij iets willen, het leuk hebben e.d. dan is er iets grondig mis. Zelf zat ik een keer op het terras en moest bijna op mijn knieën om iets te drinken te krijgen. Toen ik een pizza wilde bestellen, zou dat drie kwartier duren. Samen met nog acht mensen aan andere tafels zijn we toen maar weg gegaan. Dit kan gewoon niet, ook niet als je pas begint. Als je in het begin je klanten wegjaagt, dan ziet de toekomst er zwart uit. En ik ben blij met iedere nieuwe horecaondernemer in de stad en gun die ook alle kansen. Maar nogmaals: ik ben er niet voor hem/haar. Zij bieden een dienst aan, waarvoor ik betaal, en die moeten zijn dan ook maar leveren.

        • Jan van ammerong

          Kees als het zelf allemaal zo goed weet doe het zelf dan is eter want ik weet 100% zeker dat jij het niet beter kan. Alleen maar krietiek geven zeg is oets positiefs.

  • Dordtenaar

    Volgens mij is nog altijd de enige manier om erachter te komen of je personeel goed of slecht is, door ze te laten werken. En persoonlijk vind ik het niet erg om door een jong iemand geholpen te worden die het nog moet leren, juist leuk om daarbij een steentje te kunnen bijdragen. We zijn allemaal jong geweest en hebben het allemaal ooit van begin-af moeten leren. (We zijn altijd nog gewoon mensen, geen robots!) En wat ik al eerder aangaf: mijn eigen ervaring was totaal anders, blijkbaar zijn ze daar tóch nog vooruit gegaan…

    • Kees

      Nou Dordtenaar, ik wil best helpen, maar ik ga niet naar een restaurant om het personeel op te leiden. Ik houd er nu over op, maar het is toch te gek dat we hier discussiëren over een slechte zaak met slechte bediening en dat de klanten niet moeten zeuren.

      • Theo

        Zeg Kees, waarom maak jij je toch zo druk over deze zaak? Wie bepaalt of een zaak goed of slecht is? een pathetisch reageer-poppetje zoals jij? Voorlopig heb ik al meerdere malen moeten wachten op een tafeltje, het is er vaak druk en ik hoor juist goede verhalen, leuk jong fris personeel, lekker vrolijk enz.. Slechte zaak? no way!

        • Kees

          Voorlopig ga ik er zelf over wat ik goed of slecht vind. Helaas ben ik het voorlopig voor een groot deel eens met de schrijvers van het artikel en de verhalen die ik hoor zijn niet anders. Maar ok, ik zal nog eens een poging wagen.

  • Andy R

    Locatie cijfer een 7,5. Doe normaal, je zit in de damp lucht van een koffieshop incl hangjeugd, elke 5 minuten zie je dezelfde auto zoeken naar een parkeer plek ondanks vergunning,op de foto te zien is het gewoon een bingo opstelling voor bejaarden. Alleen de ballendraaier ontbreekt.In Dordrecht gaat het succes heel snel iedreen probeert DE nieuwe zaak, leuk voor op facelessbook,maar wat gebeurd er daarna.
    Als daar een 7,5 voor wordt gegeven is het hele stuk niet geloofwaardig.

  • Eva

    Ik kan me helemaal niet vinden in bovenstaande negatieve reacties.  Wekelijks kom ik bij Otto e Mezzo. Juist voor het jonge enthousiaste hardwerkende team, de fantastische locatie (zonder overlast van de coffeeshop of auto’s die rondjes rijden op zoek naar een parkeerplek, meneer Andy R) en het goede eten voor een leuke prijs. 

    Naar mijn idee is een deel van de negatieve reacties gebaseerd op afgunst. Waarom zou je een jonge ondernemer zo onderuit willen halen? Moeten we jonge, startende ondernemers in Dordrecht niet juist heel erg steunen en daarmee de kans geven een succesvolle business neer te zetten?

    Eva

  • Gert jan

    Mensen die hier op reageren zijn gewoon jaloers op zo’n succes volle zaak. Het is een van de beste pizzaria waar ik ooit gegeten heb. Dus het enige wat waar is dat jullie jaloera zijn….

Fotoserie – Dordrecht Pakt Uit

Geplaatst op 28 september door

Er was dit weekend weer een hoop te doen in Dordrecht. Door de hele stad was straattheater en muziek tijdens Dordt Pakt Uit. Waar vorig jaar het hele Statenplein volstond, was het dit jaar relatief rustig. Het eerste Schuim Bierfestival zou hier de oorzaak van kunnen zijn. Daar stonden mensen rijen dik te wachten op […]

Lees verder... Reacties (0)

iDo week 39

Geplaatst op 22 september door

Iedere week lees je hier over aankomende feesten, concerten en evenementen. iDordt heeft speciaal voor jou een selectie gemaakt van de leukste activiteiten deze week! Als we iets vergeten zijn kun je het ons hier laten weten! Week 39 (22 september t/m 28 september) Vrijdag 25 september, Do You Do – DolhuisElke maand weer, de nieuwste hits en lekkerste […]

Lees verder... Reacties (0)